|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Buskerud
Alder: 26
|
Hei alle freaks!
For ca en måned siden fikk jeg kjøpt meg et 1 år gammelt skjeggis par, disse flyttet inn i et rimelg stort terrarium, de var litt tynne da jeg fikk dem, men de har fått godt med mat så de har lagt på seg en del. For en uke sden så jeg hunnen begynte å få en kulemage, jeg ser ingen antydnng til egg enda men det virker som magen vokser, så misstenker det kan komme noen egg om et par uker mitt spørsmål er: bør jeg fortsette med å fore med sirisser og noen melormer i ny og ne? Skal hunnen ha mere fett via melormer, mer mat enn normalt?Takk for alle svar hilsen en spent første gangs "far"
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
Da jeg kom hjem i dag syns jeg at jeg kan se antydning til egg
legger ved noen bilder av hunnen og av terra.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Heftig terra, det skal du ha^^
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
|
De styrer det der selv.. Bare mat med insekter så lenge den vil ha, men du kan jo satse på insekter med litt mindre størrelse - eks medium sirisser/nymfer.. Det viktigste du gjør er å duste maten (også frukt/grønnsaker) med kalsium, vitaminer og mineraler.. og gi den ekstra væske - enten via pipette/sprøyte eller ved å gi den noe vannholdig, som agurk eller melon..
Og, så må du legge til rette en plass den kan legge eggene sine - en plass den kan grave ut en liten hule.. Når det er sagt ville jeg vurdert å skille de to agamene.. Det kan fort bli slitsomt for hunnen å bo sammen med en han hele tiden. hannen maser mye på sex, noe hunnen kan bli veldig lei av. Det er heller ikke bra om hunnen din blir gående gravid flere ganger i året, ettersom det krever enormt mye ressurser å bære fram egg - de legger jo tross alt ganske mange i slengen.. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
|
Hva tenker du forresten å gjøre med eggene?
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Takk for tips og et bra svar
![]() Tenkte legge dem i en "rugeboks" og klekke dem selv. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| kjøtt foring | odde | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 4 | 03-02-2009 10:06 |
| skolopender foring | hewlet | Myriapoder | 2 | 19-05-2008 09:11 |
| Ang. foring av Kongepython | Regius | Boa og pyton | 4 | 25-03-2008 13:35 |
| ÆÆÆ, angst under fôring! | Renor | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 7 | 25-03-2008 12:37 |
| Foring | tovang | Taranteller | 10 | 15-01-2006 15:16 |