|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Vestfold.
|
Hva jeg henviser til mht konsekvenser, er konsekvensene det kan være for en skjeggagam å ikke få rimelig med sirisser. En skjeggagam som ikke har fått sirisser på over en måned, hvordan går man så frem for å begynne fôringen med sirisser igjen? Er dette en periode det er nødvendig å ta forhåndsregler til når man skal begynne fôringen med insekter igjen?
Og da så klart, hvilke konsekvenser kan dette ha for skjeggagamen? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
Hvor gammel er den?
Har skjeggisen fått rikelig med annen mat i mellomtiden? kan tenke meg at skjeggis kan få litt vondt i magen hvis du gir veldig mange på en gang hvis han ikke ar fått det på lenge. Det er litt tyngere og fordøye en frukt og grønt. Det er ikke noe problem for en skjeggis og gå uten innsekter en stund så lenge den får annen variert kost. Bare ikke gi 20 xl, så skal nok det gå bra. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Vestfold.
|
Den er 4 år gammel, og forhåpentligvis har den fått full tilgang på grønt i mellomtiden, ja. Han er ellers forholdsvis aktiv, og ser fin ut, han kunne godt legge på seg litt, men det kommer seg nok med proteinrik kost. He he.
Takk for svar, da har jeg ikke alle fall ikke stort å bekymre meg for. Sist endret av utyske; 13-10-2009 kl 21:07. Begrunnelse: Leif. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
|
Om den trenger å legge på seg, gi den litt zoophobas også. og den har ikke vondt av litt andre insekter også, som gresshopper og kakerlakker..
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||