"
Gammel 03-07-2009, 19:41   #1
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Trondheim/Stavanger
Alder: 28
Meldinger: 1,489
Standard skjeggis "språk"?

Litt usikker her jeg nå, men har et par spørsmål ang skjeggis"språket" - de har jo litt av hvert å fortelle.

Men, så har det seg slik at jeg lurer på en ting, og det er hva det betyr når skjeggisen (hann i dette tilfelle om det skulle bety noe), omtrent vibrerer på hodet når jeg løfter han opp? Er han usikker på hva som skjer? Liker han det, evt ikke? Eller hva?

Nei, han har ikke MBD for de som måtte lure på det, og er bare når jeg løfter han opp det skjer - så er tydelig at han prøver å fortelle noe, regner med han er litt usikker på hva som skjer, men får høre allikevel.
Freddy90 er offline   Svar med sitat
Gammel 06-07-2009, 08:18   #2
Reptilfreak

Gibbs sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
Meldinger: 2,526
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Freddy90 Vis post
Litt usikker her jeg nå, men har et par spørsmål ang skjeggis"språket" - de har jo litt av hvert å fortelle.

Men, så har det seg slik at jeg lurer på en ting, og det er hva det betyr når skjeggisen (hann i dette tilfelle om det skulle bety noe), omtrent vibrerer på hodet når jeg løfter han opp? Er han usikker på hva som skjer? Liker han det, evt ikke? Eller hva?

Nei, han har ikke MBD for de som måtte lure på det, og er bare når jeg løfter han opp det skjer - så er tydelig at han prøver å fortelle noe, regner med han er litt usikker på hva som skjer, men får høre allikevel.

Rister han opp og ned på hodet?

Hvis jeg kiler Gibbs i året med halen hans, så får han en sånn riste bevegelse og det er kanskje ikke så rart
Har også sett at det har kommet noen rare bevegelser hvis jeg kommer over hodet dems med hånden. Tror at dem kan skvette litt.
Dem får litt dilla liksom og syns det er litt kjipt. Hvis det er en rask opp og ned og ikke alle veier, så er det kanskje en veldig rask/kort bobbing. Har sett gibbs ta noen raske små bobb før litt større bobb..

Om dette hjelper deg vet jeg ikke hehe
Gibbs er offline   Svar med sitat
Gammel 06-07-2009, 14:32   #3
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Standard

Er fra siden til siden, ikke opp og ned. Ganske kjapt, og små bevegelser. Skulle vel kanskje ha skrevet det i hovedposten. Hvordan er de rare bevegelsene til dine?
Gammel 06-07-2009, 21:14   #4
Reptilfreak

Gibbs sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Freddy90 Vis post
Er fra siden til siden, ikke opp og ned. Ganske kjapt, og små bevegelser. Skulle vel kanskje ha skrevet det i hovedposten. Hvordan er de rare bevegelsene til dine?

hmm..
prøv og film det her og legg ut

Hvis det er noe som kiler dem, så går hodet alle veier..
bobbing vet du vel går opp og ned..
Gammel 07-07-2009, 07:34   #5
Reptilfreak

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 71
Standard

Min 4 år gamle hanne gjør også dette. Han rister på hodet, sånn som du beskriver, fra tid til annen.

Noen ganger når han jakter, andre ganger hvis vi kommer litt brått på han, men denne ristingen skjer ikke hele tiden, altså (hos meg iallefall).

Jeg tror han (min) gjør dette når han er litt oppspilt, "stresset"/mye som skjer rundt han og når han jakter på sirisser han ikke helt finner inne i terra!

MEN, I don't know

Hvor ofte "rister" din på hodet da? Og ligner denne ristingen på "skjelving", med bare hodet?
quagmaier er offline   Svar med sitat
Gammel 07-07-2009, 20:47   #6
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Gibbs Vis post
hmm..
prøv og film det her og legg ut

Hvis det er noe som kiler dem, så går hodet alle veier..
bobbing vet du vel går opp og ned..
Har dessverre ikke filmkamera..:( Men vet hva bobbing er ja.

Sitat:
Opprinnelig postet av quagmaier Vis post
Min 4 år gamle hanne gjør også dette. Han rister på hodet, sånn som du beskriver, fra tid til annen.

Noen ganger når han jakter, andre ganger hvis vi kommer litt brått på han, men denne ristingen skjer ikke hele tiden, altså (hos meg iallefall).

Jeg tror han (min) gjør dette når han er litt oppspilt, "stresset"/mye som skjer rundt han og når han jakter på sirisser han ikke helt finner inne i terra!

MEN, I don't know

Hvor ofte "rister" din på hodet da? Og ligner denne ristingen på "skjelving", med bare hodet?
Er kun med hodet, ikke med resten av kroppen nei. Ligner litt på skjelving ja, og er ikke sååå ofte synes jeg da.. Helst når noe skjer, som feks når jeg åpner terra dørene, slenger inn mat eller løfter han opp feks.

Snakket med en til som har hatt dette, og det var kun hannene som har hatt det.. Sikkert noe med det.
Gammel 07-07-2009, 21:27   #7
Reptilfreak

Gibbs sin avatar

Standard

sendt melding til kanibal, så får vi se om han har noe lurt å komme med..

Høres jo litt rart ut det her..
Karl har en fin sykdomsbok som er tykk som bibelen, så kanskje han har noe å komme med.
Gammel 07-07-2009, 21:32   #8
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Standard

Vi får se om det er noe symptom på noe.. Satser på at det ikke er det, så klart! Selv om jeg tviler på at han er syk.
Gammel 08-07-2009, 02:00   #9
Reptilfreak

Gobblin sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 587
Standard

Det du beskriver KAN tyde på sykdom, tidlig stadie av mbd og visse parasittinfeksjoner resulterer iblant i slik oppførsel.

Sier ikke att det er sykdom, men du beskriver att den gjør det under visse omstendigheter. som og bli plukket opp eller du kommer inn til den. Dette er begge situasjoner der dyret anstrenger seg litt, Det kan tyde på att det ligger noe og lusker bak.

Det kan og være absolut ingenting, se det an med tiden og kontakt vet vis det forverrer seg.

Er du 100% sikker på att alt er riktig med mat,vitaminer,lys,temp og avføring så går det nok bra en stund til. men hvor lenge har den oppført seg slik?
Gobblin er offline   Svar med sitat
Gammel 08-07-2009, 09:36   #10
Reptilfreak

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 71
Standard

Min 4 år gamle hanne har vært sånn så lenge jeg har hatt han (over 2 år), og han har aldri vist tegn til andre symptomer av MBD! Og han har alltid vært aktiv, og spist og driti normalt!

Han har heller aldri fått for lite kalk eller vitaminer (heller ikke for mye), og altid hatt tilgang på UV-lys (som ikke har vært eldre enn 5-6 måneder).

Kan da ikke skjønne at dette kan være MBD? Da har min iallefall hatt dette i 4 år (tidligere eier har også sett dette så lenge han har levd), og aldri vist andre sympotmer.
I tilegg har han alltid sett sunn og frisk ut!

Akkurat nå spretter han rundt i terra som han alltid har gjort - Nysgjerrig og selskapssyk, sulten og enerigsk - som alltid!!

Hvordan kan min ha en alvorlig sykdom, undrer nå jeg..
quagmaier er offline   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
"Håvent" øye på 5 mnd Skjeggis quagmaier Agamer 12 04-07-2009 07:31
Skjeggagam "Triple red" skjeggis Jabbe Agamer 21 04-02-2009 00:19
Skjeggis "alene hjemme" - vi på ferie. DevilDoll Agamer 1 23-06-2008 18:08
"Temming" av Skjeggis DevilDoll Agamer 1 18-03-2008 20:53
Skjeggis mørk under "haka"! quagmaier Agamer 5 07-01-2008 21:02

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 06:12.