"

Reptilfreaks.no > Herptiler (reptiler og amfibier) > Reptiler > Øgler > Agamer "Håvent" øye på 5 mnd Skjeggis

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 03-07-2009, 19:50   #11
Reptilfreak

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 71
Standard

Får håpe ikke min mister den fargen, den er så stilig

Driver å gir henne medisiner nå, og det er ikke bare bare! Vi får i henne den mengden hun skal ha, men stakkar liten, hun liker virkelig ikke å bli "herjet" sånn med - har du (dere) noen tips å gi en uerfaren medisin-giver?!

Vi bruker en 1ml-sprøyte vi fikk på apoteket, men er så fort gjort å gi henne litt mye eller litt for lite. Det er jo snakk om så utrolige små mengder (0,1ml om gangen, og sånt!)
Er det skadelig å gi LITT for mye?

Men hun er utrolig flink da, må få si det - spesielt med øyedråpene!
quagmaier er offline   Svar med sitat
Gammel 03-07-2009, 23:52   #12
Reptilfreak

KarlKanibal sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
Meldinger: 1,016
Standard

Jeg regner med du bruker Panacur for innvolssparasittene? Eller kanskje Banminth?
Iallefall - det har lite å si om du gir for mye panacur. Det skal ganske store doser til før det blir farlig, så ikke vær redd for det - det er god sikkerhetsmargin. Men såklart - prøv å hold deg til oppgitt dosering. Ifølge den ene boken min skal det opptil 6x overdosering før det blir skummelt..

Ang kloramfenikol virker det som om du har fått disse for å forhindre en infeksjon, og ikke fordi den allerede er oppstått. Som øyedråper er den rimelig safe å bruke, men hold deg til doseringen.
Gammel 04-07-2009, 07:31   #13
Reptilfreak

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 71
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av KarlKanibal Vis post
Jeg regner med du bruker Panacur for innvolssparasittene? Eller kanskje Banminth?
Iallefall - det har lite å si om du gir for mye panacur. Det skal ganske store doser til før det blir farlig, så ikke vær redd for det - det er god sikkerhetsmargin. Men såklart - prøv å hold deg til oppgitt dosering. Ifølge den ene boken min skal det opptil 6x overdosering før det blir skummelt..

Ang kloramfenikol virker det som om du har fått disse for å forhindre en infeksjon, og ikke fordi den allerede er oppstått. Som øyedråper er den rimelig safe å bruke, men hold deg til doseringen.

Hun får "Panacur" (mot spolorm), og "Bactrim" (mot protozoinfeksjon i tarmen).

Kloramfenikol fikk hun for å forhindre infeksjon, ja. Skal ringe Monica igjen til uken, for det virker som om infeksjonen, eller iallefall øyeplagen har vært der helt siden hun ble hentet i Sverige (snakket med tidligere eier igjen i går!).
Monica fjernet en eller annen "hinne" innpå selve øyet, men hvis dette har vært der og irritert henne i flere måneder, bør hun vel behandles med noe annet?!
quagmaier er offline   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Aleksander Rybak "fairytale" vant eurovisjon song contest!!! bernie95 Småprat 38 20-05-2009 07:57
Skjeggagam "Triple red" skjeggis Jabbe Agamer 21 04-02-2009 00:19
Skjeggis "alene hjemme" - vi på ferie. DevilDoll Agamer 1 23-06-2008 18:08
"Temming" av Skjeggis DevilDoll Agamer 1 18-03-2008 20:53
Skjeggis mørk under "haka"! quagmaier Agamer 5 07-01-2008 21:02

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 20:43.