|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
Ville bare minne på at skjeggisen elsker å få være med deg ut i hagen nå når det er så varmt.
Bare pass på at den har litt skygge, så den kan gå inn om det blir for varmt i sola, og pass på å ikke plasser den rett i solsteiken midt på dagen.![]() Skaffet meg et slikt øgle-bånd for to år siden, noe jeg ikke angrer ett sekund på! Null problem å ha på, og null problem å ta av her i hvert fall - og viktigst av alt; skjeggisen stikker ikke av dersom den skulle finne på det. Anbefaler deg selvsagt ikke å forlate den med båndet, men båndet er der for å hindre at den stikker av og skaper avisoppslag som skummel øgle løpsk eller lignende. ![]() Er vel helst for folk som ikke bor midt i byen da, sier seg selv kanskje..? Det som er det fine med å bo på "landet" og ha egen hage!![]() Masse fint å spise ute, ugress, diverse blomster ("gulveis", "løvetann" blandt annet), humler, diverse andre insekter som den får tak i (pass opp for biller, vet i hvert fall at de som vi har mye av her har ganske hardt skall og noe slags form for syre når de blir plukket opp - ikke bra..), har til og med sett Bjarne spise små maur som springer forbi (usikker hvor bra dette er, men Bjarne ser ut til å like de ).![]() Vær obs på at det kan være lurt å følge med avføringen etter at den har vært ute en periode, kan få i seg både det ene og det andre av parasitter som sitter på insekter og planter, men har gått bra her så langt i hvert fall. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Takk for det.
![]() Hehe, Bjarne er kjekk ja ![]() Bare vær ekstra obs på folk i nabolaget, her går det helt greit da det er hekk rundt hele plenen der jeg har skjeggisen, så ingen ser over.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
Flotte flotte bilder!!!
Det er drit kult å se skjeggiser som er ute og koser seg ![]() Bildene blir litt ekstra fine da syns jeg.. Vi har også et sånt bånd, men når man bor i byen begrenser det seg veldig selv om vi har stor plen. Tilføye litt på fakta arket ditt ![]() Bor man plasser hvor det er mye biler, så skal man passe litt på at det ikke blir for mye spising av div planter og ugress. Dem inneholder en del tungmetal som kanskje ikke er det beste å få for mye av. Som du sier følg med på baisen! Hvis man er ute flere ganger om sommeren, vil jeg vel anbefale å stikke til dyrlegen med en avføringsprøve når sommeren begynner å nærme seg en slutt.. En siste ting Det er ikke alle skjeggiser som liker å være ute. Dette må man følge med på. Trives dem ikke med det, så blir dem veldig stressa av det faktisk. Noe de fleste skjeggis eiere vil se ganske raskt, men alt kan læres med små muse skritt. Takker for flotte bilder! Det var koselig å se ![]() ps. Skjeggisen din har blitt kjempe fin! |
|
|
|
|
|
#9 | ||
|
Reptilfreak
|
Sitat:
![]() Og stemmer, jeg glemte å tilføye at det ikke er alle skjeggiser som liker å være ute.. Gressklippere i nabolaget, fugler i himmelen som bråker, bilder som bråker og mye annet nytt kan være veldig stressende. Derfor anbefaler jeg å tilvenne skjeggisen det litt om litt - kan også være at den er så sta at den nekter, det er heldigvis ikke et problem her. Ang det med biler ja, der sier du sannelig noe.. Bor jo selv på landet så det er ikke noe problem her i hvert fall, og han får heller ikke gå rett ved siden av veien og spise ugress og blomster der så. Skal nok med en avføringsprøve til dyrlegen når sommeren er over ja - bedre å være på den sikre siden. Hyggelig at du synes Bjarne er fin da! ![]() Tusen takk! ![]() Sitat:
|
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| sommer, ute, Skjeggagam |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Øgler skjeggisen harry | harryharry | Slanger, øgler og skilpadder | 15 | 20-01-2009 13:42 |
| er det noe galt med skjeggisen min? | lazyboy | Agamer | 21 | 05-08-2008 16:48 |
| HJELP!!!skjeggisen min | shisha | Agamer | 3 | 13-02-2008 16:25 |
| Er skjeggisen min syk? | Zetic | Helse og sykdommer hos reptiler | 10 | 13-01-2008 09:03 |
| Hvile sex har skjeggisen min?? | Holy | Agamer | 2 | 07-06-2004 22:54 |